Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Vanaf pakweg het derde levensjaar zit elk kind in Vlaanderen in een schoolomgeving. Die schoolomgeving is georganiseerd volgens bepaalde regels en gewoonten. Nieuwe inzichten en tijdgebonden visies op onderwijzen en leren doen de bestaande onderwijsorganisatie wankelen. Concepten als ?afstandsleren?, ?hybride lesvormen? en ?flipping the classroom? hebben de voorbije maanden vraagtekens geplaatst bij traditionele school- en klasconcepten. Ook hebben de capaciteitsvraagstukken, aandacht voor welzijn, duurzaamheid en ruimtelijke ordening hun invloed op het kijken naar schoolgebouwen.Bij de huidige schoolbouwrelance kan de vraag gesteld worden of het mogelijk is om vandaag architecturaal open toekomstkeuzes te maken bij renovatie of nieuwbouw. In welke mate moeten we toekomstgericht rekening houden met de pedagogische dimensie van de infrastructuur, of is het aan de schoolorganisator om te leren omgaan met de beperkingen van de infrastructuur? Welke trends geven wel duurzaam richting aan de toekomst? Is het mogelijk om schoolgebouwen te ontwerpen die vlot aanpasbaar zijn aan veranderende visies? Op deze en andere vragen bieden onderwijsexperten een antwoord in dit themanummer.https://www.politeia.be/nl/publicaties/294214-architectuur+maakt+school
Architecture --- schoolhouses --- schoolorganisatie --- Onderwijs --- Schoolinrichting --- Schoolgebouw --- Infrastructuur --- 21st century skills --- Universal Design for Learning
Choose an application
Universal Design for Learning --- Inclusief onderwijs --- Didactiek --- Handelingsgericht werken --- Gelijke onderwijskansen --- Diversiteit --- Onderzoek Arteveldehogeschool
Choose an application
Universal Design for Learning --- M-decreet --- Zorgbeleid --- Bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs --- k.o.
Choose an application
Universal Design for Learning is de beste manier om efficiënt aan alle leerlingen les te geven. Maar hoe begin je met UDL? Je hebt het als leerkracht immers al druk genoeg. De antwoorden vind je in dit verhelderende boek van de hand van Loui Lord Nelson, een ervaren leerkracht en gewezen UDL-coördinator. Leerkrachten uit het basis- en secundair onderwijs leren hoe ze de drie kernprincipes van UDL ? Betrokkenheid, Representatie en Actie & Expressie ? kunnen aanwenden om informatie op verschillende manieren aan te bieden. Zo komen ze met praktische tips, voorbeeldopdrachten, ideeën voor klasactiviteiten en gedetailleerde richtlijnen voor lesplanning, tegemoet aan de leernoden van de meest diverse leerlingen.Jongeren scherpen dankzij UDL hun executieve functievaardigheden aan, zoals het stellen van doelen en het ontwikkelen van strategieën. Ze verwerven meer inzicht, verwerken informatie beter en blijven betrokken bij de les. UDL leert leerlingen doeltreffender communiceren en vaardiger worden op het vlak van zelfregulatie en zelfbeoordeling. Ze leren ook doorzetten en zelfstandiger werken. Via flexibele taken en toetsen op maat tonen leerlingen wat ze kennen en kunnen.(https://www.pelckmansuitgevers.be/udl-lessen-ontwerpen-voor-iedereen.html#gref)
Didactisch principe --- Onderwijsstrategie --- Universal Design for Learning --- Lesvoorbereiding --- Didactiek --- Inclusief onderwijs --- ICT --- Digitale leermiddelen
Choose an application
Vanaf pakweg het derde levensjaar zit elk kind in Vlaanderen in een schoolomgeving. Die schoolomgeving is georganiseerd volgens bepaalde regels en gewoonten. Nieuwe inzichten en tijdgebonden visies op onderwijzen en leren doen de bestaande onderwijsorganisatie wankelen. Concepten als ‘afstandsleren', ‘hybride lesvormen' en ‘flipping the classroom' hebben de voorbije maanden vraagtekens geplaatst bij traditionele school- en klasconcepten. Ook hebben de capaciteitsvraagstukken, aandacht voor welzijn, duurzaamheid en ruimtelijke ordening hun invloed op het kijken naar schoolgebouwen. Bij de huidige schoolbouwrelance kan de vraag gesteld worden of het mogelijk is om vandaag architecturaal open toekomstkeuzes te maken bij renovatie of nieuwbouw. In welke mate moeten we toekomstgericht rekening houden met de pedagogische dimensie van de infrastructuur, of is het aan de schoolorganisator om te leren omgaan met de beperkingen van de infrastructuur? Welke trends geven wel duurzaam richting aan de toekomst? Is het mogelijk om schoolgebouwen te ontwerpen die vlot aanpasbaar zijn aan veranderende visies? Op deze en andere vragen bieden onderwijsexperten een antwoord in dit themanummer.
Architecture --- schoolhouses --- schoolorganisatie --- Onderwijs --- Schoolinrichting --- Schoolgebouw --- Infrastructuur --- 21st century skills --- Universal Design for Learning --- Scholen ; inrichting --- Scholen ; inrichting.
Choose an application
Je klasgroep is divers. Elk kind heeft talenten en beperkingen, soms ook een diagnose of label. Een inclusieve aanpak blijft moeilijk. Toch kan het, door les te geven met Universal Design for Learning (UDL). Eindelijk een aanpak waarin al je leerlingen zich ontplooien.Uit alle hoeken hoor je advies: autisme pak je zo aan, dyslexie net iets anders. Dat dwingt je om overzicht te krijgen in een waaier aan tips en tricks. Je bundelt ze, maakt lijstjes, past ze allemaal toe.Dit boek doet het anders. Het stelt een methodiek centraal die zich baseert op jouw stijl als leerkracht en op je groep leerlingen. Met UDL varieer je in je manier van lesgeven zodat iedereen mee is, terwijl jij jezelf niet verliest in chaos. Want met UDL zorg je voor je leerlingen én voor jezelf.Motiveer je leerlingen. Maak ruimte voor differentiatie en brede evaluatie. Maak partners van de ouders. All-in. Inclusief lesgeven met UDL toont met concrete voorbeelden hoe jij UDL inzet in je les.Bron: https://www.acco.be/nl-be/items/9789463792660/All-in
Didactics --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- didactiek --- inclusief beleid --- lesgeven --- UDL --- 460.8 --- inclusief onderwijs --- onderwijsstijlen --- buitengewoon onderwijs --- Universal Design for Learning --- Inclusief onderwijs --- Zorgverbreding --- Differentiatie --- 735 Buitengewoon onderwijs --- 737 Leerprogramma's --- differentiatie --- Geïntegreerd onderwijs.
Choose an application
Co-teaching is een pedagogisch onderwijsconcept waarin het waarderen van diversiteit van leerlingen het uitgangspunt vormt. Het welbevinden van zowel leerlingen als leraren in co-teachinggroepen is hoog, waarbij de leerresultaten van leerlingen verbeteren. Voorwaardelijk is dat leraren begrijpen hoe ze deze positieve ontwikkeling kunnen bevorderen en hun kennis kunnen toepassen. De IB-er faciliteert en ondersteunt de ontwikkeling van co-teaching in de school.Het co-creatiemodel ondersteunt co-teachers bij het stapsgewijs oppakken en uitvoeren van veranderingen. Het model biedt een overzicht van items die zij als meest belangrijk ervaren. In deze TIBtool besteden we aandacht aan de betekenis van co-teaching, het starten met co-teaching en een toelichting op het co-creatiemodel. Daarna werken we zes specifieke items uit die zijn gericht op het samenwerken en het organiseren van co-teaching: vertrouwen, communicatie, samenwerkend leren, differentiëren, zelfverantwoordelijk leren en Universal Design for Learning.Bron: https://www.instondo.nl/boeken/co-teaching/
Co-teaching --- Onderwijs --- Samenwerken --- Coöperatief leren --- Differentiatie --- Universal Design for Learning --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- samenwerking --- differentiële opvoeding --- Basisonderwijs --- co-teaching --- Samenwerking --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
"Clearly written and well organized, this book shows how to apply the principles of universal design for learning (UDL) across all subject areas and grade levels. The editors and contributors describe practical ways to develop classroom goals, assessments, materials, and methods that use UDL to meet the needs of all learners. Specific teaching ideas are presented for reading, writing, science, mathematics, history, and the arts, including detailed examples and troubleshooting tips. Particular attention is given to how UDL can inform effective, innovative uses of technology in the inclusive classroom"-- "Clearly written and well organized, this book shows how to apply the principles of universal design for learning (UDL) across all subject areas and grade levels. The editors and contributors describe practical ways to develop classroom goals, assessments, materials, and methods that use UDL to meet the needs of all learners. Specific teaching ideas are presented for reading, writing, science, mathematics, history, and the arts, including detailed examples and troubleshooting tips. Particular attention is given to how UDL can inform effective, innovative uses of technology in the inclusive classroom. Subject Areas/Keywords: assessments, classrooms, content areas, curriculum design, digital media, educational technology, elementary, inclusion, instruction, learning disabilities, literacy, schools, secondary, special education, supports, teaching methods, UDL, universal design Audience: General and special educators in grades K-8, literacy specialists, school psychologists, administrators, teacher educators, and graduate students"--
Teaching --- didactiek --- onderwijspraktijk --- Onderwijskunde --- Universal Design for Learning --- Inclusief onderwijs --- Didactiek --- ICT --- Gelijke onderwijskansen --- Digitale leermiddelen --- Children with disabilities --- Cognitive styles --- Individualized instruction --- Differentiation (Education) --- Individual instruction --- Tutors and tutoring --- Individualized education programs --- Mastery learning --- Open plan schools --- Styles, Cognitive --- Cognition --- Intellect --- Personality and cognition --- Education
Choose an application
A myriad of technological options can be used to support digital game-based learning. One popular technology in this context is the mobile device, considering its high penetration rate in our societies, even among young people. These can be combined with other technologies, such as Augmented Reality (AR) or Virtual Reality (VR), to increase students’ motivation and engagement in learning processes.Due to this, there is an emergent need to know and promote good practices in the development and implementation of game-based learning approaches in educational settings. This was the motto for the proposal of the Education Sciences (ISSN: 2227-7102) Special Issue “Current Trends in Game-Based Learning”. This book is a reprint of this Special Issue, collecting a set of five papers that illustrate the contribution of innovative approaches to education, specifically the ones exploring the motivational factors associated with playing games and the technology that may support them.
Humanities --- educational value --- mobile learning --- game-based learning --- augmented reality --- mixed methods --- mobile application --- Science Education --- learning approach --- scientific competences --- Universal Design for Learning --- Inquiry-Based Science Education --- BSCS 5E --- Educational Data Mining --- computer science education --- virtual reality --- VR --- content analysis --- bibliometric analysis --- immersion --- 3D simulation --- presence --- educational apps --- kindergarten --- design-based research --- continuous teacher training --- educative augmented reality --- training impact --- teacher professional development --- n/a
Choose an application
A myriad of technological options can be used to support digital game-based learning. One popular technology in this context is the mobile device, considering its high penetration rate in our societies, even among young people. These can be combined with other technologies, such as Augmented Reality (AR) or Virtual Reality (VR), to increase students’ motivation and engagement in learning processes.Due to this, there is an emergent need to know and promote good practices in the development and implementation of game-based learning approaches in educational settings. This was the motto for the proposal of the Education Sciences (ISSN: 2227-7102) Special Issue “Current Trends in Game-Based Learning”. This book is a reprint of this Special Issue, collecting a set of five papers that illustrate the contribution of innovative approaches to education, specifically the ones exploring the motivational factors associated with playing games and the technology that may support them.
Humanities --- educational value --- mobile learning --- game-based learning --- augmented reality --- mixed methods --- mobile application --- Science Education --- learning approach --- scientific competences --- Universal Design for Learning --- Inquiry-Based Science Education --- BSCS 5E --- Educational Data Mining --- computer science education --- virtual reality --- VR --- content analysis --- bibliometric analysis --- immersion --- 3D simulation --- presence --- educational apps --- kindergarten --- design-based research --- continuous teacher training --- educative augmented reality --- training impact --- teacher professional development --- n/a
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|